صفحه اصلی / عمومی / ۶ تکنیک ساده برای داشتن ذهنی متمرکز

۶ تکنیک ساده برای داشتن ذهنی متمرکز

فرض کنید می خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید یا برای یک آزمون خاص مطالعه کنید. بهترین روش این است که تمرکز خود را برای افزایش حداکثری بهره وری افزایش دهید و روش برنامه ریزی روزانه را به درستی یاد بگیرید . در اینجا چند نکته ساده برای این کار ارائه می کنیم.

تمرین هایی که باید انجام دهید

۱-قدرت تمرکز خود را به تدریج افزایش دهید

۶ تکنیک ساده برای داشتن ذهنی متمرکز

اگر می خواهید از صفر شروع کنید بدترین کار این است که خود را درگیر یک برنامه آموزشی افراطی کنید چون باعث دلسردی و سرخوردگی شما می شود؛ و یا حتی باعث می شود قبل از این که کار را شروع کنید از انجام آن پشیمان شوید. پیشنهاد می کنیم که از روش “Pomodoro” استفاده کنید. این روش می گوید ۴۵ دقیقه کار کنید و سپس ۱۵ دقیقه استراحت کنید؛ اما ممکن است برای بعضی از ما همین ۴۵ دقیقه هم یک ماراتن ذهنی باشد!

بنابراین با یک برنامه بسیار آسان شروع کنید و هدف خود را از آن جا بسازید. یک زمان سنج روی ۵ دقیقه تنظیم کنید. در این ۵ دقیقه روی کار خود تمرکز کنید. سپس دو دقیقه به خود استراحت بدهید. هر روز ۵ دقیقه به زمان تمرکز روی کارتان و ۲ دقیقه به زمان استراحتتان اضافه کنید. بعد از ۹ روز شما ۴۵ دقیقه می توانید روی کارتان تمرکز داشته باشید و هم چنین زمان استراحتتان ۱۸ دقیقه می شود. در ادامه شما می توانید زمان تمرکزتان را افزایش و زمان استراحتتان را کاهش دهید.

۲-یک لیست از حواس پرتی هایتان تهیه کنید

۶ تکنیک ساده برای داشتن ذهنی متمرکز

از آن جا که اینترنت در هر لحظه اطلاعات فوری را در اختیارمان می گذارد، ذهن ما به این سمت می رود که اخبار و اطلاعات جدید را از اینترنت بخوانیم؛ بنابراین حواسمان از روی کاری که در حال انجام آن هستیم پرت می شود. مشکل این است که وقتی به دنبال خواسته ی ذهنمان می رویم بعد از آن به طور میانگین ۲۵ دقیقه طول می کشد تا به کاری قبلی خود بازگردیم.

بنابراین وقتی چنین افکاری به سمت شما می آید کافیست آن ها را روی یک برگه یادداشت کنید و به خودتان قول دهید که بعد از اتمام کارتان به سراغ آن ها بروید نه در حین کار.

۳-اراده خود را تقویت کنید

۶ تکنیک ساده برای داشتن ذهنی متمرکز

توجه داوطلبانه و اراده به طور کامل در هم آمیخته اند. اراده ما به ما اجازه می دهد تا به عمد حواس پرتی را نادیده بگیریم، در حالی که روی کارمان متمرکز هستیم.

۴-مدیتیشن انجام دهید

۶ تکنیک ساده برای داشتن ذهنی متمرکز

مدیتیشن نه تنها به حفظ سلامت و آرامش کمک می کند، بلکه تحقیقات نشان داده اند که می تواند به طور چشمگیری توجه شما را افزایش دهد.

در یک مطالعه ۱۴۰ داوطلب در یک دوره هشت هفته ای در آموزش مدیتیشن شرکت کردند. پس از هشت هفته، تمام داوطلبان بهبود قابل توجهی در سطح توجه داشتند. برای افزایش تمرکز شما نباید همه ی روز خود را صرف مدیتیشن کنید. تحقیقات نشان داده اند که تنها ۱۰ تا ۲۰ دقیقه مدیتیشن در روز این کار را انجام می دهد. علاوه بر این، حتی پس از چهار روز بهبود تمرکز را متوجه خواهید شد.

منبع: هنرفردی

این مطالب را نیز ببینید!

انواع مدل مانتو ایرانی سال ۹۸

مدل مانتو ترکیبی جدید ۲۰۱۹ و ۹۸: مانتو پارچه‌ گیپور کمتر کسی پیدا می‌شود که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *