صفحه اصلی / عمومی / ۵ ایده برای زیبایی پوست و مو

۵ ایده برای زیبایی پوست و مو

۵ ایده برای زیبایی پوست و مو

آیا زمان برای مراقبت از پوست فشرده ندارید؟ شما هنوز هم می توانید از طریق اصول اولیه خود را از بین ببرید. مراقبت از پوست خوب و انتخاب شیوه زندگی سالم می تواند به کاهش پیری طبیعی و جلوگیری از مشکلات پوستی مختلف کمک کند. با این پنج نکته بدون مزخرف شروع کنید.
۱٫ از خورشید خود محافظت کنید

یکی از مهمترین راه های مراقبت از پوست شما این است که آن را از خورشید محافظت کنید. یک عمر از قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث ایجاد چین و چروک، نقاط سن و سایر مشکلات پوستی می شود و همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

برای کامل ترین از پوست و حفاظت از خورشید:

استفاده از کرم ضدآفتاب از یک کرم ضدآفتاب با طیف گسترده ای با SPF حداقل ۱۵ استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب را سخاوتمندانه اعمال کنید و هر دو ساعت یک بار تجویز کنید – یا بیشتر در صورت شنا یا لرزاندن.
سایه را دنبال کنید اجتناب از خورشید بین ۱۰ صبح تا ۴ صبح، زمانی که اشعه خورشید قوی تر است.
لباس های محافظ را بپوش پوست خود را با پوشیدن پیراهن های بلند و آستین بلند، شلوار بلند و کلاه های عرضی پوشانید. همچنین مواد افزودنی شستشو را در نظر بگیرید که یک لایه اضافی از حفاظت از اشعه ماوراء بنفش را برای تعداد مشخصی از شستشوها یا لباس محافظ ویژه محافظت کننده از خورشید – که به طور خاص برای اشعه ماورای بنفش طراحی شده است، در نظر بگیرید.

لیفت با نخwww.beheshtclinic.com/thread-lift-faq/ لیفت با نخ چقدر دوام دارد.

۲٫ سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث می شود که پوست شما سالم تر شود و به چروک ها کمک کند. سیگار کشیدن رگ های خونی کوچک در لایه های بیرونی پوست را مختل می کند، که جریان خون را کاهش می دهد و پوست را تیره تر می کند. این همچنین پوست اکسیژن و مواد مغذی را که برای سلامت پوست مهم هستند کاهش می دهد.

سیگار کشیدن باعث کلاژن و الاستین می شود – الیاف که قدرت و کشش پوست شما را می دهد. علاوه بر این، صورت چهره تکراری که هنگام سیگار کشیدن ایجاد می کنید – مانند چسبیده شدن لب ها هنگام استنشاق و چسبیدن به چشمانتان برای جلوگیری از سیگار کشیدن – می تواند به چین و چروک کمک کند.

علاوه بر این، سیگار کشیدن خطر ابتلا به سرطان پوست پوست را افزایش می دهد. اگر سیگار می کشید، بهترین راه محافظت از پوست شما این است که ترک کنید. از راهنمایی یا درمان خود برای کمک به ترک سیگار خود از دکتر خود بخواهید.
۳٫ به آرامی پوست خود را درمان کنید

پاک کردن و اصلاح روزانه می تواند به پوست شما آسیب برساند. برای حفظ آن ملایم:

محدود کردن زمان حمام آب گرم و دوش یا حمام های طولانی روغن را از پوست خود حذف می کند. زمان حمام یا حمام خود را محدود کنید و از آب گرم استفاده کنید.
اجتناب از صابون قوی. صابون های قوی و مواد شوینده می توانند روغن را از پوست خود جدا کنند. در عوض، پاک کننده های خفیف را انتخاب کنید.
دقت کنید. برای محافظت و روان کردن پوست خود، کرم اصلاح، لوسیون یا ژل را قبل از اصلاح بکارید. برای نزدیکترین تراشیدن، از تیغ تمیز و تیز استفاده کنید. موهای خود را بچرخانید، نه در برابر آن.
پودر خشک پس از شستشو یا حمام کردن، به آرامی پچ یا پوست خود را با یک حوله خشک کنید تا رطوبت در پوست شما باقی بماند.
مرطوب کردن پوست خشک اگر پوست شما خشک باشد، از مرطوب کننده استفاده کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد. برای استفاده روزانه، یک مرطوب کننده حاوی SPF را در نظر بگیرید.

۴٫ یک رژیم غذایی سالم بخورید

یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما کمک کند که به بهترین شکل ممکن نگاه کنید و احساس خوبی داشته باشید. خوردن مقدار زیادی میوه، سبزیجات، دانه های کامل و پروتئین های ناب. ارتباط بین رژیم غذایی و آکنه روشن نیست – اما برخی تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی حاوی روغن ماهی یا مکمل های روغن ماهی و کم چربی های ناسالم و کربوهیدرات های پردازش شده یا تصفیه شده ممکن است جوان پوست را افزایش دهد. نوشیدن مقدار زیادی آب باعث حفظ هیدراته پوست شما می شود. دکتر تغذیه http://mydoctordiet.ir
۵٫ مدیریت استرس

استرس کنترل نشده می تواند پوست شما را حساس تر و باعث بروز آکنه و سایر مشکلات پوستی شود. برای تشویق پوست سالم – و حالت ذهنی سالم – اقداماتی را برای مدیریت استرس خود انجام دهید. به اندازه کافی بخوابید، محدودیت های معقول را تعیین کنید، لیست کارهای خود را کم کنید و وقت خود را برای کارهایی که لذت می برید انجام دهید. نتایج ممکن است چشمگیرتر از انتظار شما باشد.

این مطالب را نیز ببینید!

سرویس اشتراک ویدیو مکستوپ

سرویس اشتراک ویدیو مکستوپ

امروزه با وجود دوربین بر روی تلفن های همراه لپ تاپ ها و دوربین های …