صفحه اصلی / 😋 آشپزی / آموزش طرز تهیه آش لپه + نکاتی کلیدی برای خوشمزه شدن غذا

آموزش طرز تهیه آش لپه + نکاتی کلیدی برای خوشمزه شدن غذا

آموزش طرز تهیه آش لپه + نکاتی کلیدی برای خوشمزه شدن غذا

آموزش طرز تهیه آش لپه خوشمزه

لپه نوعی حبوبات است که بسیار پر خواص است و می تواند باعث بهبود بعضی از بیماری ها مانند فشار بالا، کم خونی، کمبود کلسیم و … شود و ما در این بخش آموزش طرز تهیه آش لپه که بسیار پر خواص است را می خاونید.

آش، حلیم و سوپ جزو غذای محبوب فصول سرد سال هستند و بسیار طرفدار دارند و افرادی هم که دچار سرماخوردگی شده اند انواع آش را مصرف می کنند. اگر به آش علاقه دارید پس به شما پیشنهاد می کنیم آش لپه را تهیه کنید و از طعم این غذای خوشمزه خانگی لذت ببرید.

پخت انوع آش در ایران بسیار رواج دارد. از آش های پرطرفدار می توان به آش رشته، آش اسفناج و آش دوغ اشاره کرد که در فصل های مختلف سال پخته می شوند

مواد لازم

  • عدس نصف پیمانه
  • لپه نصف پیمانه
  • سویا ۱ پیمانه
  • خرده برنج نصف پیمانه
  • سبزی آش ۱ کیلو
  • نعناع و جعفری ۲۰۰ گرم
  • روغن زیتون به میزان دلخواه
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • آب به میزان لازم

 

آموزش طرز تهیه آش لپه

لپه را قبل از پخت در قابلمه ای به مدت یک ساعت بخیسانید تا خوب نرم شود.

در قابلمه دیگر سویا را به مدت نیم ساعت با زردچوبه و خرد برنج بگذارید که پخته شود.

بعد از اینکه لپه، عدس و سبزی ها را به آن اضافه کردید به مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت پایین قرار دهید تا جا بیفتد.

در هنگام پخت هر ده دقیقه آن را هم بزنید تا ته نگیرد و در آخر هم روغن زیتون را اضافه کنید و میل کنید.

 

نکات مهم

در صورت مایل بودنید می توانید از گوشت چرخ کرده به جای سویا استفاده کنید.

آش لپه را می توانید در میان وعده و پیش غذا استفاده کنید.

آش لپه را می توانید در وعده افطار تهیه کنید و میل کنید.

زمان آماده سازی و پخت آش لپه در حدود ۲ ساعت است.

تهیه این مقدار آش لپه برای ۶ تا ۸ نفر می باشد.

 

خواص لپه

حبوبات پروتئین بالایی دارند و به همین جهت برای کودکانی که دچار سوء تغذیه هستند انتخابی مناسب است. با مصرف ۱۰۰ گرم لپه در حدود ۲۲ گرم پروتئین به بدن می رسد و برای افرادی که گوشت نمی خورند می توانند لپه را با برنج میل کنند و پروتئین و انرژی کافی را به بدن برسانند. لپه در مقایسه با دیگر حبوبات نفخ کمی دارد و به این دلیل که پوست آن کنده می شود نباید زیاد خیسانده شود.

لپه منبع خوب ویتامین ب۱ و ب ۶ و اسید فولیک است و البته به این شرط که خیلی پخته نشود زیر ویتامین ب بر اثر حرارت از بین می رود.

لپه برای درمان بیماری های قلبی، فقر آهن، کم خونی، سلامت دستگاه گوارش، دیابت، فشار خون بالا و … مفید می باشد.

لپه به دلیل داشتن کلسیم برای افرادی که از شیر و ماست استفاده نمی کنند گزینه ای مناسب است.

 


منبع

این مطالب را نیز ببینید!

طرز تهیه پیتزا ناپولی یکی از خوشمزه ترین پیتزاهای دنیا و ایتالیا

طرز تهیه پیتزا ناپولی یکی از خوشمزه ترین پیتزاهای دنیا و ایتالیا

آموزش طرز تهیه پیتزا ناپولی خوشمزه پیتزاهای ایتالیایی بسیار معروف هستند و یکی از خوشمزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *